Succé!

Gårdagen blev väldig lyckad! Det slutade med ett guld till mig efter finalvinst mot Julia Hansson. Föst matchen fick jag mota noskan som jag förlorade mot i prag, Marie. Det blev en snabb revansch på c:a 10 sekunder. Fatta glädjen! Andra matchen blev mot en finländska, vilken resulterade i en ännu snabbare vinst, c:a 8 sekunder.

Tredje matchen var lite längre, typ halva matchen. Det blev sig så att jag gjorde en sumi-gaeshi och vandrade upp till fasthållning. Holländskan som jag körde mot fattade inte att det var fasthällning så de första 20 sekunderna så kämpade hon inte ens emot. Men den matchen slutade alltså där.

Finalen närmade sig och det hade blivit som de flesta förväntat sig, jag mot Julia i final. Sista gången vi möttes var i Finland förra året. Då lyckades hon kasta mig på en knä kata-guruma och fick en yoku. Men statistiskt sett så leder jag. Men jag visste att denna finalmatchen skulle bli den tuffaste matchen den här dagen. Vi gick en lång match, och jag trodde faktist att den skulle sluta i golden score. Men det blev det inte. Efter ett antal farliga situationer från båda två så fick jag in ett ipponkast, ett snyggt ett också!

Det var inte så populärt hos Julia, och hon kom inte ens upp på pallen och hämtade sin medalj




Den här bilden är från Senior SM, jag hade precis förlorat finalen och det ser ut som att jag ska ta livet av någon ;) men jag masade mig upp på pallen ialla fall!!



Alla andra från judogymnasiet gjorde också jättebra ifrån sig. grattis till alla som tog medalj (vilket var en hel del!) Spec grattis till Becka och Elin som var så duktiga så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0